Szkolenia z zakresu
obsługi komputera i pakietu Office
Termin szkolenia: Trwa nabór
Miejsce szkolenia: Ośrodek Szkoleniowy KURSOR, ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 62, 20-013 Lublin
Zobacz lokalizację na mapie
Dla kogo
Szkolenie dedykowane jest osobom, które chcą poprawić znajomość metod analizy danych w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel. W szczególności polecane jest analitykom biznesowym i osobom, które w codziennej pracy przetwarzają duże zbiory danych.
W ramach zajęć praktycznych zaprezentowane zostaną sposoby usprawniające i automatyzujące codzienną pracę w programie MS Excel dzięki wykorzystaniu narzędzi takich jak: tabele przestawne, sumy częściowe, formuły tablicowe, analiza scenariuszy i dodatek Solver, warunkowe formatowanie danych i sprawdzanie ich poprawności, stosowanie zaawansowanych funkcji wbudowanych (w tym zagnieżdżanie funkcji), niestandardowe sortowanie, filtrowanie zaawansowane, grupowanie danych, automatyzacja pobierania i przekształcania danych z użyciem Power Query, zabezpieczanie danych.
Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętność dokonywania sprawnej analizy ekonomicznej danych w arkuszu kalkulacyjnym.
Organizacja szkolenia
Szkolenie obejmuje 24 godziny lekcyjne zajęć praktycznych w grupach ok. 10 osobowych. Każdy uczestnik szkolenia ma zapewnione własne stanowisko komputerowe (laptop) oraz wszystkie niezbędne materiały. Można również przynieść własny laptop. Wystawiamy zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Terminy zajęć są zawsze elastycznie ustalane – przykładowo zajęcia mogą odbywać się 2-3 razy w tygodniu (poniedziałek – piątek) w godzinach porannych lub popołudniowych, jak również w weekendy. Dla grup zorganizowanych szkolenie może zostać zrealizowane w siedzibie klienta. Terminy najbliższego planowanego szkolenia zawsze podane są na górze bieżącej strony.
Ceny
- Opłata: 649 zł brutto
- Studenci i uczniowie: 599 zł brutto
- Dla grup zorganizowanych ceny do negocjacji
Nr rachunku bankowego
mBank
14 1140 2004 0000 3202 6450 4560
MS Excel – program zaawansowany
- Komórki:
- sposoby sprawnego wprowadzania danych
- niestandardowe formaty danych liczbowych
- zastosowanie opcji wklejania specjalnego
- sprawdzanie poprawności wprowadzonych danych
- Formuły:
- formuły tablicowe – rodzaje, tworzenie i zastosowanie
- inspekcja formuł – śledzenie poprzedników i zależności, sprawdzanie błędów
- szacowanie formuły
- Funkcje:
- tworzenie własnych arkuszy obliczeniowych w oparciu o wybrane funkcje wbudowane: AGREGUJ, SUMY.CZĘŚCIOWE, SUMA.WARUNKÓW, LICZ.WARUNKI, JEŻELI.BŁĄD, WYSZUKAJ.PIONOWO, INDEKS, PODAJ.POZYCJĘ, PRZESUNIĘCIE, DŁ, KONWERTUJ, PODSTAW, ZAOKR, itp.
- zagnieżdżanie funkcji
- Operacje na danych w Excelu:
- metody importu danych
- automatyzacja pobierania i przekształcania danych z użyciem Power Query
- masowe uzupełnianie brakujących danych – anulowanie scaleń
- konwersja danych tekstowych na prawdziwe liczby i daty
- techniki porządkowania danych: usuwanie duplikatów, dzielenie tekstu, oczyszczanie, transpozycja, itp.
- tworzenie list niestandardowych
- wyszukiwanie komórek określonego typu
- zastosowanie formantów: pola tekstowe, pola kombi i pola wyboru, przyciski opcji
- tworzenie zależnych list rozwijanych
- sortowanie danych: proste i w oparciu o listę niestandardową
- filtrowanie danych: proste i zaawansowane
- tworzenie sum częściowych
- tabele i wykresy przestawne – filtrowanie i grupowanie danych, wstawianie pól i elementów obliczeniowych, fragmentatory
- konsolidacja danych z wielu arkuszy
- udostępnianie arkusza – praca grupowa
- eksport danych do innych formatów
- Analiza symulacji (analiza typu „co – jeśli”):
- narzędzie Szukaj wyniku
- tabela danych jedno – i dwuwymiarowa
- dodatek Solver
- menedżer scenariuszy
- Wykresy – metoda wizualizacji danych liczbowych:
- tworzenie powiązań tytułów z komórkami
- formuła SERIE
- zaznaczanie minimum i maksimum na wykresie
- tworzenie wykresu z dodatkową osią
- zapisanie szablonu wykresu
- Makropolecenia:*
- wprowadzenie do języka VBA
- praca w oknie Edytora Visual Basic
- korzystanie z rejestratora makr
- ręczne wprowadzanie kodu VBA
- procedury Sub i Function
- tworzenie formatki wprowadzania danych do Excela
- tworzenie własnych funkcji w edytorze VB
- tworzenie dodatków
- Ochrona danych:
- ochrona arkusza – ukrycie formuł, blokowanie edycji komórek
- ochrona skoroszytu
- zabezpieczanie dostępu do pliku hasłem
* Moduł realizowany w wybranych grupach, do ustalenia.
Na życzenie słuchaczy program może być modyfikowany nawet w trakcie trwania kursu!